Vi søger en Økonomichef

By oktober 8, 2021Pressemeddelelser

Er du et talgeni og har kondien i top? – For vi har travlt!

• Bliv derfor vores nye økonomichef!

Vi søger en erfaren og kompetent Økonomichef til vores kontor i Ulfborg, som skal understøtte udviklingen i økonomiafdelingen og bidrage til at nå vores mål.

Nicolaisen & Larsen A/S

Nicolaisen & Larsen A/S er importør af et af verdens største maskinbrands – JCB. Vi sælger entreprenørmaskiner og industrimaskiner til hele Danmark.  Vi har et solidt fundament med vores nye hollandske ejere Royal Reesink, som er en af de største spillere på markedet indenfor maskiner og logistik. Se præsentationsvideo af Royal Reesink på: Royal Reesink

Din profil

Du skal være erfaren og faglig stærk, som kan sikre og udvikle økonomistyringen og den administrative praksis i firmaet. Vi søger en samarbejdsorienteret økonomichef med fokus på ledelse, driftssikkerhed og løbende udvikling af økonomiafdelingen.

Du har den nødvendige uddannelse og erfaring indenfor økonomistyring og forretningsudvikling. Derudover forventer vi at du:

• Erfaring indenfor lignende brancher
  • Gode IT-kundskaber – Primær ERP-systemer
  • Erfaring med Power BI
  • Flydende engelsk i skrift og tale
  • Forandringsparat
  • Opbygger og udviser forretningsforståelse
  • Motiverende og uddelegerende ledelsesstil
  • Resultatorienteret og evnen til at skabe overblik og struktur
  • Kan overholde deadlines og aftalte målsætninger
  • Sikre procesproceduren, som understøtter firmaets vision, om at være en af de bedste brands på markedet

Din hverdag ved Nicolaisen & Larsen A/S

Vi forventer, at du bidrager aktivt til sammenhæng både vertikalt og horisontalt i organisationen, og formår at tænke tværgående og orientere dig mod de fælles målsætninger. Du indgår i en temaorienteret ledelse, hvor I sammen udvikler og opsætter målsætninger for firmaet. Du bidrager til opgaveløsningen i den daglige drift. Som økonomichef får du ansvar for virksomhedens samlede økonomiafdeling og IT.

Opgaver:

• Overordnet økonomi- og budgetstyring
  • Budgettering, budgetopfølgning og forecast
  • Årsregnskab, månedsregnskab, afstemning og budgetopfølgning
  • Udarbejdelse af ledelsesrapportering til direktionen og moderselskabet Royal Reesink
  • Likviditetsstyring
  • Finansstyring: Sikre betaling af og håndtering af indkøb, forsikringer, registreringer, bogføring, overblik over afskrivninger, husleje, fakturering, lønudbetaling, mv.
  • Input og oversigter ifm. projekter, indkøb, effektiviseringer mv. (Forretningsrelevante analyser og nøgletal, med fokus på forbedring af interne processer)
  • Økonomiske analyser i de enkelte afdelinger og rapportering vedrørende disse
  • Kontakt til revisor, bank samt offentlige myndigheder
  • Analyse og optimering af firmaets forretningsprocesser
  • Sikre, at IT-systemerne er optimeret, opdateret samt driftssikre
  • Ledelse og coaching af økonomiafdelingen

Din operationelle og strategiske indsigt i virksomheden medfører, at virksomheden er på forkant med opgaver, der ellers kunne være blevet til udfordringer.

Fantastiske fordele

Du tilbydes et udfordrende og selvstændigt job i en solid og dynamisk virksomhed med et verdenskendt brand. Du vil få stor medindflydelse i virksomheden, som er i en spændende udvikling. Vi har et godt sammenhold i firmaet og en kort beslutningsproces. Vi har en god pensions-og sundhedsordning.

Ansættelsesvilkårene forhandles på et konkurrencedygtigt niveau.

Er du vores nye økonomichef? – Så send din ansøgning og CV til: bmn@jcb.dk

Ansøgningsfrist fredag d. 29. oktober 2021.

Er der spørgsmål til stillingen, bedes disse rettet til Driftsdirektør, Bo Nørgaard på tlf.: 29 13 36 65

JCB tilbyder et omfattende maskinprogram på over 300 modeller til at løse mange forskellige opgaver. Vores specialuddannede mekanikere klargør maskinerne og monterer samtidig det specialudstyr, kunden ønsker. Dette sikrer kort leveringstid og en maskine, der er klar til at blive taget i brug med det samme. Nicolaisen & Larsen A/S har siden 1975 været importør af JCB-maskiner i Danmark. Virksomheden er i dag en del af den 235 år gamle hollandske koncern Royal Reesink med 40 datterselskaber. Koncernen har mere end 2500 medarbejdere fordelt over 10 lande, som alle har én ting til fælles – passion for maskiner og logistik. Se mere på Nicolaisen & Larsen A/S website: www.jcb.dk