Vækst på knap 200% – JCB teleskoplæssere

• december 20, 2018
540-18011

Verdens mest solgte teleskoplæsser er nu også blevet en stor sælger hos Nicolaisen & Larsen A/S. JCB teleskoplæsser er nemlig den mest solgte teleskoplæsser på verdensplan og har også taget det danske marked med storm, det seneste år.

I 2016 iværksatte Nicolaisen & Larsen A/S en ambitiøs salgsstrategi med fokus på flere segmenter end de hidtidige, for at skabe mere volumensalg af JCB teleskoplæssere i Danmark. Denne strategi ser nu ud til at bære frugt, da salget af JCB teleskoplæssere er steget med næsten 200 % i forhold til 2017.

”Kunderne i Danmark har virkelig fået øjnene op for de unikke egenskaber JCB teleskoplæssere besidder med høj performance og lave driftsomkostninger. Når maskinerne skal skiftes ud igen har de en høj gensalgsværdi, som alt sammen bidrager til, at de totale omkostninger for maskinen, er favorable for ejeren”. udtaler Dennis Faurby, Markedschef i Nicolaisen & Larsen A/S

JCB tilbyder teleskoplæssere til både landbrug og byggeri. Den største stigning i salget er opnået indenfor modeller til byggeri, men også landbrugsdelen har været flot repræsenteret, selvom det har været et udfordrende efterår, grundet tørken denne sommer.

”Selvom det er en stor stigning, så tyder intet endnu på at interessen aftager lige foreløbigt” udtaler Allan Schneider, Salgschef i Nicolaisen & Larsen A/S

I 1977 lancerede JCB deres revolutionerede teleskoplæsser, siden da er der løbende blevet udviklet på maskinerne som i dag er verdens mest solgte. I dag dækker modelprogrammet over 30 modeller, fra kompakte modeller dækkende de mindre og snævre arbejdsområder, til +20-meter højtløftende maskiner, samt specialbyggede maskiner til landbruget.

På verdensplan udgør JCB teleskoplæsser 1 ud af hver tredje solgte teleskoplæsser.

Nicolaisen og Larsen A/S har siden 1975 været importør af JCB-maskiner, og har flere af maskinerne fra verdens største produktion af teleskoplæssere, på maskinprogrammet.