Stjålet teleskoplæsser fundet via JCB LiveLink

By september 22, 2020Pressemeddelelser
22-09-2020

Nicolaisen & Larsen fik i 2019 stjålet 2 teleskoplæssere fra firmaets adresse i Ulfborg, hvoraf den ene nu er fundet igen.

Maskinen dukkede pludselig op på JCB LiveLink for en af firmaets ansatte, som straks tog kontakt til forsikringsselskabet og fik arrangeret, at de kunne følge maskinen i opklaringsarbejdet. Det viste sig, at den stjålne teleskoplæsser blev anvendt i forbindelse med et motorvejsbyggeri omkring Warszawa i Polen.

JCB LiveLink er et GPS-baseret overvågningsudstyr, som er installeret i langt de fleste nye JCB maskiner. Systemet bruges til monitorering af en lang række driftsfunktioner på maskinen, ligesom det holder øje med servicebehov og lignende – og derudover kan være en meget effektiv tyverisikring og hjælp som i denne situation. LiveLink kan oplyse en maskines position med to meters nøjagtighed.
GSM-senderen sørger for at sende signaler om, hvor maskinen befinder sig, og man kan logge på JCB LiveLink-systemet fra enhver computer med internetadgang. Se yderligere info om JCB LiveLink her: https://www.jcb.dk/livelink/

Codan var godt tilfreds med Nicolaisen & Larsens hjælp i forbindelse med opsporing af maskinen og kvitterede med et besøg i firmaets hovedafdeling i Ulfborg, hvor der blev serveret morgenbrød til personalet.

Billedet viser assurandør Peter H. Lund fra Codan (til venstre) sammen med firmaets servicekoordinator Jens O. Hansen (til højre) foran en af firmaets andre JCB maskiner.