Service af JCB maskiner siden 1975

By september 2, 2020Pressemeddelelser

Servicemontørerne hos Nicolaisen & Larsen A/S har travlt, og det har de efterhånden haft i mange år – også i 2020 på trods af Corona, hvor de alle har ydet og leveret en ekstraordinær indsats omkring den høje service af alle typer JCB maskiner, som virksomheden er kendt for.

Det hele begyndte i 1975, hvor Nicolaisen & Larsen fik import og forhandling af JCB maskiner i Danmark. Kunderne betjenes fra tre afdelinger beliggende i Ulfborg, Vissenbjerg og Benløse, som alle har et fuldt udstyret værksted til klargøring af nye maskiner samt til de maskinreparationer, der ikke kan udføres ude hos kunderne. Gennem årene er der tilføjet en stor række af servicebiler, der kører ud til eksisterende landbrugs- og entreprenørkunder over hele landet, som derved betjenes med stor ekspertise af firmaets mange velkvalificerede og dedikerede servicemontører.
Alt i alt er Nicolaisen & Larsen en organisation med rigtig mange års erfaring omkring de velkendte gule maskiner, som til daglig kommer de mange kunder til gavn – både når der skal handles nye eller brugte maskiner, leveres reservedele eller ydes den velkendte høje service.

Gennem de mange år med forhandling af JCB maskiner har både forretningen og maskinerne udviklet sig meget. Der er i dag stor fokus på totaløkonomien på maskinerne – de skal kunne præstere bedre, løse flere opgaver og samtidig være billigere i drift. Det betyder, at maskinerne i dag er betydelig mere avancerede end tidligere. Nicolaisen & Larsen har været med på hele denne udviklingsrejse, og det er medvirkende til en unik viden omkring JCB’s produktprogram, der spænder over 300 modeller.

”Vi har gennem de mange gode års samarbejde fået et tæt forhold til JCB. Vi er i daglig kontakt, så vi altid er opdateret og dermed sikrer os den sidste nye viden på området – og samtidig sparrer vi med hinanden omkring udviklingen af maskinerne fremadrettet”, udtaler salgschef Bo Nørgaard og fortsætter: ”Det er rigtig dejligt at opleve denne travlhed i serviceafdeling på trods af de udfordringer, Corona bringer med sig. Vi har alle en stor stolthed over de gule maskiner og sætter en ære i at levere en god servicering og et godt produkt, hvad enten det drejer sig om en ny eller brugt maskine til vore kunder, som stadig har mulighed for at købe både nye, brugte eller demomaskiner fra vort lager”.

Et langt og tæt samarbejde er også en stor fordel, når der skal udføres service og reparationer, samt levering af reservedele til maskinerne. ”Det lange samarbejde har givet stor viden og kendskab til alle typer af JCB maskiner, både når det gælder maskiner til landbruget, entreprenører og anden industri. Vi uddanner løbende vore montører og teknisk support-medarbejdere, som altid er klar til at supportere kunderne med den sidste nye viden”, udtaler servicechef Karlo Jensen. ”Vi tilbyder ud over almindelig service og reparationer en række servicetilbud, der kan hjælpe kunden med at få det fulde overblik over omkostningerne ved deres JCB maskine”.

Ud over service er reservedele en utrolig vigtig brik i at holde maskinerne kørende hver dag. Det skal ofte gå hurtigt, når man mangler en vigtig reservedel for at komme videre med arbejdet. Derfor har Nicolaisen & Larsen over 20.000 varenumre på lager, som i de fleste tilfælde kan være fremme inden for 24 timer.

Reservedelschef Søren Rævdal udtaler: ”Vi er leveringsdygtige i alle reservedele til en JCB maskine – og vi anbefaler altid originale JCB reservedele til kunderne, da vi af de mange års erfaring ved, at det bedst kan betale sig for kunden i det lange løb. Derved er kunden også sikker på, at reservedelen er konstrueret til lige præcis deres maskine – dette giver en længere levetid og mindre slid end uoriginale reservedele. Skulle en reservedel ikke være på lager, kan vi som dansk JCB forhandler trække på JCB’s centrale varelager World Parts Centre, hvor der findes i alt 350.000 varenumre. Herfra kan hovedparten af reservedelene sendes direkte ud til kunden i løbet af 24 timer”.

Direktør Susanne Nicolaisen glæder sig også over den aktivitet, der udfolder sig i og omkring servicering af de mange JCB maskiner, som firmaet har solgt til det danske marked gennem tiden. ”Vores serviceaktivitet i 2020 svarer til niveauet i 2019 og afspejler den samme tendens, som byggesektoren oplever (iflg. en artikel i Børsen af 12. august, 2020), og det glædes vi over i denne tid. Vi har lige siden min fars tid været kendt for at yde en velkvalificeret og høj service omkring JCB maskinerne, og det gør vi os hver dag stor umage for at efterleve”, slutter hun.